دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

روحانی در نشست خبری: «برجام» موانع را از پیش روی ما برداشت

/ تورم کنترل شده و رشد اقتصادی خوب است/ به آمریکا اعتماد نمی‌کنیم/ لازم باشد جواب قاطعی به عربستان می‌دهیم

رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه هسته‌ای با بهانه واهی تهدیدی برای صلح و امنیت نیست، گفت: «برجام» موانع را از پیش روی ما برداشت.

خبرگزاری فارس: «برجام» موانع را از پیش روی ما برداشت/ تورم کنترل شده و رشد اقتصادی خوب است/ به آمریکا اعتماد نمی‌کنیم/ لازم باشد جواب قاطعی به عربستان می‌دهیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر امروز (یکشنبه) در نشست خبری امروز خود که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به صنعت هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: هم‌اکنون برنامه هسته‌ای ایران به عنوان برنامه‌ای برای روابط علمی، فناوری، تجاری و اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: به جای اینکه امروز از لحاظ حقوقی جمهوری اسلامی ایران تحت فشار 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و 12 قطعنامه شورای حکام آژانس باشد امروز در برابر قطعنامه‌ای است که آن قطعنامه برجام را به عنوان مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در برابر جهانیان قرار داده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از امروز دیگر برنامه هسته‌ای ایران با بهانه‌های واهی به عنوان تهدید صلح و امنیت برای جهان و منطقه نیست بلکه فناوری هسته‌ای ایران وسیله‌ای برای فناوری نوین در مسیر توسعه کشور و ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.

  ادامه مطلب ...

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:


افرادی باید به مجلس بروند که امتحان پس داده باشند/ آمریکا می‌خواهد حتی در مجلس هم نفوذ کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید همه مواظب باشیم انسان‌هایی به مجلس راه پیدا کنند که امتحان خود را قبلا با موفقیت پس داده باشند.

خبرگزاری فارس: افرادی باید به مجلس بروند که امتحان پس داده باشند/ آمریکا می‌خواهد حتی در مجلس هم نفوذ کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های خود به انتخابات پیش رو که قرار است هفتم اسفندماه برگزار شود اشاره کرد و این مقطع از انتخابات را بسیار حساس خواند.

وی افزود: امتحان سختی در پیش داریم و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مسئله ساده‌ای نیست و مقام معظم رهبری نیز خطر نفوذ را مطرح کردند.

خطیب موقت تهران معتقد است آمریکا که توسط ملت ایران از پنجره بیرون شده حالا بنا دارد از در وارد شود بنابراین باید مراقب نفوذ اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی دشمن بود. چرا که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا می‌خواهد حتی در مجلس هم نفوذ کند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: باید مراقب و مواظب بود و انسان‌هایی باید به مجلس بروند که امتحان خود را پس داده باشند. انسان‌هایی باشند که از امریکا نترسند و همانند رهبر به جنگ و مقابله با آمریکا بروند.

  ادامه مطلب ...

ایران سرزمین شیران


تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی ج.ا.ا را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد.
 همزمانی تجاوز نظامی آمریکا با خارج شدن قلب نیروگاه هسته ای اراک که نشانه متوقف و معکوس شدن برنامه هسته ای ایران است، پیام کار آمدی راهبرد آمریکایی " تهدید، تحریم، تحقیر " را به طرف ایرانی و جهان منتقل می کند.
از سوی دیگر این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.
در این چارچوب، طرف آمریکایی به دنبال ایجاد این ادراک و انتقال این پیام بود که حتی عمل به همه تکالیف از سوی ایران در برجام، باز هم با " سخت گیری، تجاوز و تحقیر " از سوی ایالات متحده در پسا برجام همراه خواهد شد.
آمریکایی ها از این طریق و به زعم خود، می خواستند پاسخ لازم به آز مایش موشک های ایرانی به ویژه موشک عماد را هم داده باشند.
 حالا با دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی و توقیف شناورهای رزمی آمریکا، آن هم در آستانه سخنرانی سالیانه اوباما، این واشنگتن است که پیام لازم را از تهران دریافت می کند.
- آمادگی رزمی نیروهای مسلح ایران
- اقتدار ایران در برابر هر گونه اقدام آمریکا و متحدان آن
-هوشمندی ایران در جنگ ادراکی و عملیات روانی استراتژیک
با این شرایط اکنون آمریکا ضمن تحقیر شدن در برابر ایران، باید برای آزاد سازی نظامیان متجاوز خود، همانند انگلیسی ها مجبور به گدایی از ج.ا.ا بشود   بعبارتی شده است.