دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

"برگ برنده نزاجا "در میدان‌های نبرد


راکت "نازعات" با برد 80 تا 100 کیلومتر و طول بیش از 6 متر به عنوان "دقیق‌ترین راکت ایرانی" شناخته می‌شود.

**  راکت "نازعات"؛ کابوس دشمنان
 
تمرکز فعالیت یگان موشکی ایران در آن زمان بیشتر بر روی تولید راکت‌های بردکوتاه برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نیروهای متجاوز عراقی بود که نتیجه آن منجر به تولید راکت‌های مانند راکت "نازعات" شد؛ "نازعات" راکتی سطح به سطح و با بردکوتاه است که هنوز هم تولید و توسعه این سلاح ادامه دارد و تاکنون در این زمینه نیروهای جوان ایرانی توانستند چندین نمونه ارتقا یافته مانند "نازعات 6" و "نازعات 10" را تولید کرده و آنها را با موفقیت روی لانچر برده و شلیک کرده است.

جوانان انقلابی ایران در ابتدای راه تولید راکت "نازعات" توانستند اولین نمونه "نازعات 6 " را در اوایل دهه 70 شمسی طراحی و تولید کنند؛ این راکت با برد 80 تا 100 کیلومتر، طول بیش از 6 متر و وزن سرجنگی بیش از 100 کیلوگرم به عنوان "دقیق‌ترین راکت ایرانی" شناخته می‌شود.

تمام منافذ حیاتی دشمنان را از ایران و خارج آن با شدت هدف قرار می‌دهیم


تمام منافذ حیاتی دشمنان را از ایران و خارج آن با شدت هدف قرار می‌دهیم

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب در شبکه خبر طی سخنانی اظهار داشت: بعد از جریان دستگیری نظامیان آمریکایی در اطراف جزیره فارسی توسط سپاه، آمریکایی‌ها در رفتار خود یک اضطراب نشان می‌‌دهند و از طرفی هم ایران‌هراسی را در دستور کار خود دارند تا فلسفه‌ای برای حضورشان در منطقه باشد.
 
وی با بیان اینکه ما گوشمان از حرف‌های بی‌مورد آمریکایی‌ها پر است، گفت: در طول این سال‌ها آنها نسبت به انقلاب اسلامی همواره با احتیاط، احترام و از روی نگرانی و دلهره رفتار کرده‌اند و اگر ما قدرت بازدارندگی نداشتیم آیا آنها در خصوص مسائل هسته‌ای از زمین، هوا، دریا و فضا به پشت میز مذاکره می‌آمدند؟
 
سلامی ادامه داد: توان ما به حدی است که می‌توانیم همه منافذ حیاتی دشمنان در منطقه را چه از ایران و چه خارج از ایران با هر شدت و توانی مورد هدف قرار دهیم.

**نقش مثبت تکاوران نیروی دریایی در آزادسازی خرمشهر


 
**نقش مثبت تکاوران نیروی دریایی در آزادسازی خرمشهر
 
تفنگداران نیروی دریایی در آن ایام، با در اختیار داشتن پایگاهی در ضلع جنوبی خرمشهر، در درگیری‌های 34 روزه خرمشهر، حضور فعالی داشتند به نوعی که می‌توان مدعی شد محور مقاومت در خرمشهر نیروی دریایی بود. راهبرد دشمن بعثی این بود که ظرف یک هفته در میدان آزادی، مصاحبه مطبوعاتی داشته باشد اما با مقاومت 34 روزه تفنگداران نیروی دریایی مواجه شد و پشت درهای بسته ماند و وعده 3 روزه فتح خرمشهر 34 روز طول کشید و این دومین شکست دشمن بعثی در کوی ذوالفقاریه بود که مقاومت گردان سرهنگ کهتری(معروف به امیر آبادان) و ناخدا صمدی(فرمانده تکاوران دریایی) آن را رقم زد. 
 
این وقفه 34 روزه، فرماندهان عراقی را در ادامه گام‌های بعدی دچار تردید نمود و زمانی این تردید دشمن جدی‌ شد که فهمیدند تمام این کابوس 34 روزه را گروه معدودی زن و مرد رقم زده‌اند که قریب به اتفاق آنان غیرنظامی بوده و کمترین آشنایی هم با کاربرد سلاح‌های سبک  نداشته‌اند. 
 
در جریان محاصره خرمشهر و آبادان، راه آبی برای تردد وجود داشت و از همین راه، متجاوزان، مهمات را به آبادان منتقل می‌کردند. در سال 1360 حصر آبادان کامل شد و نیروی دریایی در آن ایام، با هواناوها و بالگردهای RH به بندر امام، آبادان و بهمنشیر، نیروهای تازه نفس و مهمات و غذا می‌رساندند. صدام در 29 شهریور 1359 بر خلاف موازین حقوق بین‌الملل، در نطقی در جلسه مجمع ملی عراق به صورت یکجانبه قرارداد 1975 الجزیره را پاره و تأکید کرد که عراق، هیچ حقی را برای ایران در شط‌العرب(اروندرود) قائل نیست و حاکمیت خود را به شط‌العرب اعمال خواهد کرد. 
 
متعاقب این اقدام، صدام در 31 شهریور 1359 تهاجم وسیع و سراسری ارتش بعث به ایران اسلامی را آغاز کرد و این هجوم وحشیانه منجر به یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های دنیا پس از جنگ جهانی دوم شد. 

 

سیداحمد خاتمی در نماز جمعه تهران: آقایان اجازه نقد و بررسی «FATF» را قبل از رسیدن به مرحله نهایی

سیداحمد خاتمی در نماز جمعه تهران:

آقایان اجازه نقد و بررسی «FATF» را قبل از رسیدن به مرحله نهایی بدهند/آمریکا و نوچه‌هایش آتش‌بس را برای تجدید قوا می‌خواهند/ یمن تابلویی از 3 قرن جنایات آل‌سعود است

خبرگزاری فارس: آقایان اجازه نقد و بررسی «FATF» را قبل از رسیدن به مرحله نهایی بدهند/آمریکا و نوچه‌هایش آتش‌بس را برای تجدید قوا می‌خواهند/ یمن تابلویی از 3 قرن جنایات آل‌سعود است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: درست است که تصمیم‌گیرنده نهایی درباره «FATF» شورای امنیت است، ولی قبل از اینکه به مرحله نهایی برسد آقایان اجازه نقد و بررسی آن را بدهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر اظهار داشت: این روز تجلی بیعت با امامت است و ولایت‌فقیه ما قطره‌ای از دریای ناپیدا کرانه امامت است.

  ادامه مطلب ...