دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

نفوذ بی‌سابقه مقام امنیتی آمریکا در یک وزارتخانه


 

در این گزارش مختصراً به بیوگرافی مأمور امنیتی برجسته امریکایی که در سال 1393 به وزارت جهادکشاورزی ایران نفوذ کرد مروری خواهیم داشت.

«کنت ام. کوئین»زاده‌ی 1942 در ایالت «آیوا»ی امریکاست. وی در سال 1968 میلادی به وزارت خارجه امریکا پیوست و طی 32 سال خدمت در این نهاد به‌سرعت مدارج ترقی را طی کرد و در بالاترین سطوح این وزارتخانه به‌کار گرفته شد. حوزه تخصصی فعالیت دیپلماتیک وی آسیای جنوب و جنوب شرق بوده است. گذشته از فعالیتهای قابل توجه در حوزه دیپلماسی خارجی،‌ کوئین با توجه به تسلط به زبان ویتنامی، به عنوان مترجم جرالد فورد، رئیس‌جمهور وقت امریکا در کاخ سفید مشغول به کار بود.

ادامه مطلب ...

تعطیلی 4 ساعته فرودگاه‌های استان تهران در روز ارتش


هواپیمایی

به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری‌، رضا جعفرزاده اظهار داشت: به‌منظور حفظ ایمنی همه پروازهای غیر نظامی در فرودگاه‌های واقع در TMA تهران (فرودگاه‌های، امام‌خمینی (ره)، مهرآباد و پیام) از ساعت 7:30 تا 11:30 روز 29‌ فروردین هیچ پروازی اعم از باری و مسافری انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه هوانوردی (Notam) مبنی بر محدودیت‌های پروازی اعمال شده‌ گفت: همچنین دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، اطلاع رسانی به موقع به همه مسافران و انجام هماهنگی های لازم با فرودگاه‌های مربوطه تاکید کرده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه در مدت مذکور، مسافران از مراجعه به فرودگاه خودداری کنند افزود: مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند برای پروازهای داخلی با شماره تلفن 199 و برای پروازهای خارجی با شماره تلفن 09633 تماس بگیرند.

احتمال تکرار فاجعه سیل شمال غرب ایران در تهران


سیل

مردم این روزها از قرار گیری در مسیر رودخانه های استان تهران چه برای تفریح و چه برای غیر آن، خودداری کنند تا مشکلاتی که برای برخی هموطنانمان در شمال غرب ایران به وجود آمد برای مردم تهران تکرار نشود.

کره شمالی: منتظر رویداد بزرگ و مهمی باشید


موشک کره شمالی

در سایه ارزیابی کارشناسان از احتمال اجرای ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در سالروز تولد بنیانگذار این کشور، پیونگ یانگ به خبرنگاران اعلام کرد: منتظر اعلام "رویداد بزرگ و مهمی" باشید.

هدف اصلی نیروهای مسلح حفظ امنیت پایدار است


حفظ امنیت پایدار در کشور، هدف اصلی نیروهای مسلح/ به دنبال افزایش توان پدافندی در سال جدید هستیم   امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)در جمع کارکنان این قرارگاه ضمن تبریک به مناسبت سال جدید، گفت: هدف اصلی نیروهای مسلح حفظ امنیت پایدار در کشور است و نیروهای مسلح هر سال با افزایش توان نظامی خود سطح بازدارندگی را ارتقاء می‌دهند.

وی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، امنیت یکی از شاخص‌های اصلی کشور است و قرارگاه پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاع از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال جدید مانند سنوات گذشته فعالیت و تلاش خود را برای افزایش توان رزم بازدارندگی به کار خواهد بست.