دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

ادامه سکوت .......... در برابر قتل عام کشمیر



افسران - ادامه سکوت وزارت خارجهٔ معتدلِ ایران در برابر قتل عام کشمیر
 
بیش از ۶۷۰ کشته و زخمی از شیعیان و مسلمین محب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی در کشمیر هند

جانشین ولیعهد سعودی از کودتای ترکیه خبر داشت


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، فعال افشاگر عربستانی در جدید‌ترین اظهاراتش در توییتر تأکید کرد وزیردفاع و جانشین ولیعهد سعودی از ماجرای کودتا در ترکیه خبر داشت.  
«مجتهد،» که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان شهرت و هواداران بسیاری را در عربستان کسب کرده، در توییتر خود نوشت: نقش رسمی عربستان در کودتای ترکیه آشکار نشده است، ولی نشانه‌هایی وجود دارد که «محمد بن سلمان،» جانشین ولیعهد، به دلیل ارتباط با «بن زاید» از کودتا اطلاع داشت.  
مجتهد افزود: بن سلمان به دلیل وفاداری به بن زاید، از نام پادشاه در روابطش با ترکیه استفاده می‌کند تا آنان (مسؤولان ترکیه) را در مقابل وعده‌های مالی خوب قانع کند که هرگونه اطلاعات درخصوص نقش امارات (در کودتا) را مخفی کنند.  
مجتهد گفت: متاسفانه نشانه‌هایی وجود دارد که مسؤولان ترکیه آماده هستند درخواست عربستان برای سرپوش گذاشتن بر نقش بن زاید را بپذیرند، این درحالی است که پول وعده داده شده فقط در حد یک وعدۀ شفاهی است.  
مجتهد اظهار داشت: «سرویس اطلاعاتی وابسته به اردوغان از همکاری بن سلمان و بن زاید اطلاع دارد، ولی اسلامگرایان سعودی حزب عدالت و توسعه را قانع کرده‌اند که به اقدامات عربستان نگاه مثبت داشته باشند.»

ملاحظات: بنده در اولین روز بعد از کودتا، به نقش عربستان در این جریان اشاره کرده بودم و شک نداشتم، چون به خلق وخوی آل سعود در اینگونه ماجراها آشنایی پیدا کرده بودم. 

سرلشگر صالحی توانمندی‌های تیپ رزمی 288 را مورد بررسی قرار داد


به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در تیپ 288 زرهی خاش از یگان‌های مستقر در این تیپ بازدید و از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ قرار گرفت.
 
فرمانده کل ارتش و هیأت همراه همچنین در جریان این بازدید از نحوه اجرای برنامه ها و کلاس های آموزشی و آسایشگاه های این تیپ بازدید به عمل آوردند.
 
صالحی در پایان این بازدید ضمن شرکت در نماز جماعت مسجد کوی سازمانی امام حسن مجتبی(ع) با خانواده های محترم و کارکنان پایور این تیپ دیدار کرد.

غربی ها به اردوغان هم پیمان حلقه بگوش خود هم رحم نکردند


 

غربی‌ها از وقوع کودتا در ترکیه اطلاع داشتند

   

یک روز قبل از کودتا، دولت فرانسه از تعطیلی دفاتر خود در ترکیه خبر داده بود، این مهم نشانه‌ای از مطلع بودن غربی‌ها از وقوع کودتا در ترکیه است، از سوی دیگر گولنیست‌ها هم که به عنوان کودتاگران از آنها نام برده می‌شود؛ مورد حمایت آمریکا   می باشدو  رهبر آن سلیلیان سال است  که در آمریکا زندگی می کندمی‌باشند؛  بنظر می رسد غربی‌ها اجازه چرخش بیشتر ترکیه به سمت روسیه را ندادند. وحمایت ضعیف   اخیر اردغان از مخالفن سوریه را برنتابیدند وبا این اقدام تذکر جدی وعملی بوی دادند