دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

همدستی ترکیه با تروریست‌های شمال حلب آشکارتر شد



گلوله‌باران همزمان کُردهای عفرین سوریه توسط ترکیه، النصره و احرار الشام

ترکیه در اقدامی که همگامی و همکاری دولت آن با تروریست‌های شمال سوریه را نشان می‌دهد، شمال حلب سوریه را گلوله‌باران کرد.

خبرگزاری فارس: گلوله‌باران همزمان کُردهای عفرین سوریه توسط ترکیه، النصره و احرار الشام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه از دیروز تا امروز مناطق مرزی کردنشین در شمال حلب، در شمال سوریه را گلوله‌باران می‌کند.

پس از آنکه کردهای شمال غرب سوریه در منطقه بزرگ عفرین، موفق شدند گروهک «جبهة النصره» و «احرار الشام» و دیگر گروه‌های متحد آنان را از چند نقطه از جمله روستا و فرودگاه «منغ» بیرون کنند، ارتش ترکیه از دیروز گلوله‌باران مواضع کردها را آغاز کرده است.

جالب توجه این است که امروز ارتش ترکیه، جبهة النصره و احرار الشام، همزمان دو روستای «مریمین» و «اناب» از توابع منطقه «عفرین» در شمال غرب حلب را با توپخانه هدف گرفتند.

طبق اعلام فعالان کردی در شمال سوریه، این گلوله‌باران به وارد آمدن آسیب‌های مالی به اموال مردم شده و تاکنون از تلفات انسانی گزارشی مخابره نشده است.

شاهدان در دو روستای کردنشین می‌گویند که این مناطق با بیش از 30 گلوله تاکنون هدف قرار گرفته‌اند و تا لحظه تنظیم این خبر، شلیک گلوله ادامه دارد.

از طرفی دیگر، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر»‌سوریه تایید کرده بود که ترکیه مناطق تحت کنترل نیروهای «یگان‌های حمایت مردمی کرد» در ریف اعزاز و ریف شمالی حلب را گلوله‌باران کرده است.

دیدبان گفته بود که روستای المالکیه و منطقه منغ هدف گلوله‌های ترکیه قرار گرفته بودند؛ مناطقی که تحت کنترل نیروهای مردمی کرد است.

امروز وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه جداگانه اما همسان به سازمان ملل و شورای امنیت، ضمن محکوم کردن این اقدام ترکیه، آن را دلیلی آشکار بر حمایت ترکیه از تروریسم دانست و از شورای امنیت خواست مانع این اقدام ترکیه شود که نقض آشکار قوانین سازمان ملل در مبارزه با تروریسم است.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 25 بهمن 1394 ساعت 20:13 http://www.dastjerdshokoh.blogsky.com

ыпрд бапрж щбвв трмвшт аш бабпржф далд ым амвлтвл
سلام وبلاک زیبایی طراحی کردید به وبلاک منم سر بزیند

سلام دوست عزیز ممنون
حتما

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.