دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

نخست‌وزیر لبنان: ایران در کل منطقه تأثیرگذار است


نخست‌وزیر لبنان با رد آنچه آن را «تحت قیمومیت بودن لبنان برای ایران» خواند گفت: ایران در کل منطقه و از جمله لبنان تأثیرگذار است.

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر لبنان: ایران در کل منطقه تأثیرگذار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی، درباره مسائل مهم منطقه‌ای و داخلی اظهارنظر کرد.

به نوشته خبرگزاری ملی لبنان، «تمام سلام» در ابتدا در مورد انتخاب رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که مسأله ریاست‌جمهوری نباید در گرو تحولات منطقه‌ای باشد‌.

وی سیاست خارجی لبنان را بر اساس قانون اساسی و بیانیه نخست‌وزیری دانست و در توجیه تعویق یا لغو کمک‌های مالی عربستان برای تجهیز ارتش لبنان نیز گفت که هیچ شکی به وصول این کمک‌ها ندارد و در این مورد باید به قیمت نفت نیز توجه کرد.

در حالی که عربستان سال گذشته از تامین بودجه مالی قرارداد تسلیحاتی لبنان و فرانسه برای تجهیز ارتش لبنان خبر داده بود، اواخر سال 2015 اعلام کرد که این مسئله را به حال تعلیق در آورده است.

تمام سلام در مورد سلاح حزب‌الله نیز گفت: این موضوع به میز گفت‌و‌گوها مربوط است و اما در مورد حضور حزب الله در سوریه و سیاست عدم‌دخالت، باید گفت که بین خواسته‌ها و واقعیت‌ها تفاوت وجود دارد.

نخست‌وزیر لبنان همچنین، با رد  آنچه آن را «تحت قیمومیت بودن لبنان برای ایران» نامید، گفت: ایران در کل منطقه و از جمله در لبنان تأثیرگذار است.

تمام سلام در مورد نقش «سعد الحریری» رئیس جریان 14 مارس و حزب المستقبل (نزدیک به غرب و عربستان) نیز تأکید کرد: هیچ وقت احساس نکردم که دولتی در سایه حضور سعد الحریری هستیم بلکه ما دولتی در سایه وجود شرایط حاضر هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.